Jarosław Siwinski

kompozytor i pianista, urodził się w 1964.  W latach 1983-88 studiował grę na fortepianie w klasie Kazimierza Gierżoda, a w latach 1988-94 – kompozycję pod kierunkiem Włodzimierza Kotońskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie.

Jako pianista i kompozytor uczestniczył m.in. w Światowych Dniach Muzyki w Warszawie i Seulu, w Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej „Poznańska Wiosna Muzyczna” oraz Festiwalu Polskiej Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu. Brał udział w Międzynarodowych Letnich Kursach dla Młodych Kompozytorów w Kazimierzu Dolnym i w podobnych kursach w Apeldoorn w Holandii oraz w Międzynarodowych Kursach Kompozytorskich w Villeneuve-lez-Avignon we Francji. Współpracował m.in. z Fryderykiem Rzewskim, Michelangelo Pistoletto, Viktorem Loisem, Yin Peet i Grupą Azorro. Był członkiem Grupy MM, działającej na pograniczu teatru, muzyki i sztuk wizualnych. Przez wiele lat współpracował z Pracownią Filmu Animowanego Daniela Szczechury w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych i z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. .

Jarosław Siwiński jest laureatem konkursów: na hejnał miasta Rzeszowa (1996), Międzynarodowego Konkursu Kompozycji Jazzowej w Słupsku (1997) za utwór Schyzia, Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego „Muzyka i zabawa” w Poznaniu (1998) za utwór Zegarynka i Konkursu Kompozytorskiego festiwalu „Mikołajowe granie – festiwal muzyczny im. H. M. Góreckiego” (2011) za utwór Co słychać w starej szopie.

Był stypendystą Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, MKiDN i m.st. Warszawy.

Tworzy również muzykę do filmów animowanych (m.in. Jana Lenicy, Daniela Szczechury, Marcina Giżyckiego, Tomasza Kozaka, Agnieszki Skolik), teatru i gier komputerowych. Jest współtwórcą organizowanych przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej projektów „Muzyka współczesna nie gryzie” i „Audio Stage”.

 

Ważniejsze kompozycje:

Zamglone oko dżdżownicyna amplifikowany flet piccolo i 2 perkusje (1989)
Postrzeganie muzyki jest procesem skomplikowanym i nie do końca klarownym na taśmę, fortepian i skrzypce (1990)
Ze śpiewów domowych na głos i fortepian (1991)
Notari, E. M. na taśmę (1992)
Pianerecerto na fortepian i zespół instrumentalny (1994)
Notarimbalo na klawesyn i taśmę (zamówienie Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia, 1994)
Dominobajki na fortepian, perkusję, showmana i publiczność dziecięcą (1996)
Kwintet fortepianowy (1998)
Hominibus na orkiestrę symfoniczną (2002)
Lokomotywa  na taśmę (2003)
ID #1 dla czterech nieobecnych wykonawców (2003)
Owej rozgwieżdżonej nocy na taśmę (2005)
Movement  na orkiestrę symfoniczną (zamówienie Związku Kompozytorów Polskich, 2006)
Pieśni polskie na taśmę (zamówienie MFMW „Warszawska Jesień”, 2006)
Gra-nie-gra  na kwartet dęty drewniany, parawany i publiczność dziecięcą (2009)
Wokaliza na fortepian, cztery głosy i publiczność dziecięcą (2010)
Annalina na baryton i orkiestrę smyczkową (zamówienie Fundacji Nowa Orkiestra Kameralna, 2011)
Chopin Elements  na komputer lub fortepian MIDI (stypendium artystyczne m.st. Warszawy, 2012